توزیع گلاب پاش سفالی فرش بافی در کشور

فهرست مطالب:

گلاب پاش سفالی فرش بافی یا مفروش به همراه فرش دستباف بختیاری یکی از زیباترین و چشم نوازترین صنایع دستی است که به دلیل ترکیب چند هنر فوق العاده جذاب، طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. این محصولات از دسته هنرهایی هستند که سطح سفال توسط نقاشان ماهر به صورت نقش های فرش نقاشی می شود. این وسیله به دلیل زیبایی و نقش های خیره کننده برای تزیین دکوراسیون منزل و کادو دادن استفاده می شود.

توزیع گلاب پاش سفالی فرش بافی در کشور

ابعاد مختلف گلاب پاش سفالی فرش بافی

ابعاد مختلف گلاب پاش سفالی فرش بافی گلاب پاش سفال فرش بافی و فرش دستباف خرسک دارای ابعاد مختلفی است و به صورت دستی و ماشینی تولید می شود. در صورتی که این محصول توسط نقاشان به صورت دستی انجام شود مسلما دارای ظرافت بیشتری است و زمان زیادتری صرف نقاشی آن می شود.

سفال به دلیل سنتی بودن جزء محبوب ترین ظروف مورد علاقه ایرانیان است. این جنس به دلیل هماهنگی و تناسب طبیعت با بدن انسان، خواص مواد را حفظ می کند و گلاب در آن طعم و بوی خود را حفظ می کند.

این کارهای هنری نمادی از فرهنگ و سنت غنی ایران هستند و به همین دلیل به عنوان هدیه بسیار مناسب هستند. بسیاری از توریست ها پس از سفر به ایران علاقه خاصی به این صنایع دستی نشان می دهند و آن ها را خریداری می کنند. به همین دلیل تولید آن ها به اقتصاد کشور کمک کننده است و برای بسیاری از هنرمندان درآمدزا می باشد.

تولید گلاب پاش سفالی فرش بافی در کشور

تولید گلاب پاش سفالی فرش بافی در کشور تولید گلاب پاش سفالی در کشور در کارخانه ها و کارگاه ها به تعداد فراوان با استفاده از ماشین های پیشرفته و به شکل گروهی انجام می شود. با این که این تجهیزات دارای دقت بالایی هستند و کار خود را با سرعت بیشتری انجام می دهند، اما در تولید محصول به شکل سنتی و به دست هنرمندان ظریف کاری بیشتری به کار گرفته می شود و نقش مورد نظر با دقت بالایی بر روی سفال نگاشته می شود.

این کار با استفاده از تکه های فرش، گلیم، جاجیم و … نیز انجام می شود. نام دیگری که ابداع کننده این هنر بر آن گذاشته است، معرق فرش می باشد. وسایلی که برای این کار نیاز است عبارت است از:

  • فرش
  • جاجیم
  • گلیم
  • قیچی
  • چسب چوب
  • چسب آهن
  • انبردست
  • سوزن
  • پشم مرینوس 

نوع و کیفیت فرش بر مرغوبیت و قیمت محصول تأثیر بسزایی دارد. برای حفظ کیفیت باید از فرش چهل گره استفاده کرد. بالا بردن گره ها می تواند مرغوبیت محصول را تا حد زیادی افزایش دهد. همچنین مونتاژ کردن تکه ها و نظم و ترتیب بخشیدن به آن ها نیز از مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

انواع گره در فرش دستباف

گره های فرش دستباف دو نوع گره در فرش دستباف بافته می‌شود. ۱-گره ترکی ۲-گره فارسی گره ترکی مثل استان‌های آذربایجان،همدان، زنجان گره فارسی مثل

توضیحات بیشتر »

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *