صادرات حجم بافته شده سفالی ایرانی

فهرست مطالب:

حجم بافته شده ساعت دیواری صنایع دستی چیست؟ این هنر مختص شهر خاصی در ایران است ؟ وایا این هنر در صادرات ایران سهمی دارد ؟

صادرات حجم بافته شده سفالی ایرانی

معرفی حجم بافته شده سفالی ایرانی

معرفی حجم بافته شده سفالی ایرانی

در اینجا قصد داریم به معرفی این هنر ایرانی بپردازیم پس شما هم اگه قصد آشنایی با این هنر را دارید با ما همراه شوید .

همانطور که میدانید کشور ما ایران در زمینه ی هنر و صنایع دستی در بین بسیاری از کشورها سرآمد می‌باشد و شاید بتوان ادعا کرد که کمتر کسی در دنیا هست که آوازه ی صنایع دستی ایران را نشنیده باشد .

این محبوبیت را مدیون تلفیق فرهنگ غنی کشورمان با هنردست مردم خوش ذوق ایران هستیم.

در اینجا قصد داریم از بین صنایع دستی متنوع ایران به معرفی حجم بافته شده ی سفال بپردازیم این هنر در واقع تلفیقی از دو هنر سفالگری و بافندگی ( فرش یا جاجیم ) می‌باشد .

اقوام دیرین ما زمانی نیاز به این داشتند که غذا و آب خود را در ظرفی بگذارند و انسان آن دوره بر اساس تجربه متوجه شده بود که با مخلوط کردن خاک رس و آب می‌تواند به ترکیب چسبناکی دست یابد که می‌توان آن را فرم داده و بعداز خشک شدن نیز شکل خود را حفظ میکند و این چنین انسان شروع به ساختن ظروف سفالی نمود و این هنر در گذر زمان تکامل یافته تا به شکل پیشرفته ی امروزی درآمده و معدن این هنر را می‌توان شهر لالجین در استان همدان دانست.

اما انسان همواره درپی زیبایی و زیباسازی دست از تلاش بر نمی‌دارد و شاید بتوان گفت به همین منظور در ابتکاری خلاقانه ظروف سفالی را با بافتی از جنس فرش و حتی جاجیم ترکیب کرده بدین صورت که بر روی ظروف سفالی بافتی از جنس فرش و طرح های سنتی زیبا میزند که علاوه بر دوچندان کردن زیبایی ظروف نقش بسزایی هم در استحکام آن ها نیز ایفا می‌کند

قیمت عمده حجم بافته شده سفالی گلابدان

قیمت عمده حجم بافته شده سفالی گلابدان

قیمت میناکاری صنایع دستی اصفهان میتواند متاثر از چندین عامل باشد که در ادامه اجمالا به آنها می‌پردازیم:

یکی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت این کالا نوع مواد به کار رفته در ساخت آن است که طبیعتاً هرچه مواد اولیه‌ی مرغوب‌تری به کار گرفته شود کالا با قیمت بالاتری عرضه می‌شود.

از دیگر عوامل تاثیر گذار بر تعیین قیمت این کالا ، قانون عرضه و تقاضا در بازار است که هر مقدار که تقاضای بیشتری برای این کالا از سوی بازار ارائه شود میزان تولید از سوی تولیدکنندگان نیز افزایش یافته و این خود عامل مهمی در تعیین قیمت کالا می‌باشد بدین صورت که اگر تقاضا بیش از تولید باشد قطعا کمیاب بودن کالا روند صعودی بر قیمت آن اعمال می‌کند

انواع گره در فرش دستباف

گره های فرش دستباف دو نوع گره در فرش دستباف بافته می‌شود. ۱-گره ترکی ۲-گره فارسی گره ترکی مثل استان‌های آذربایجان،همدان، زنجان گره فارسی مثل

توضیحات بیشتر »

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *