فروش بینظیر گلیم آذربایجان غربی با کیفیت

فهرست مطالب:

فرش ماشینی پاتریس که قدمتی دیرینه دارد و از میراث گذشتگان این سرزمین است و بیشتر توسط زنان هنرمند روستایی و عشایری خلق شده اند و از صنایع دستی معروف این استان محسوب می شوند که نماد فرهنگ، سنت، هنر و خلاقیت مردمان این دیار است که با مواد اولیه بومی (پشم گوسفند و یا مو بز و رنگ های گیاهی و طبیعی) و همچنین مراحل تولید کاملا دستی و به کمک ابزارهای دستی تهیه و تولید می شود. این گلیم ها در گذشته فقط مصارف خانگی داشتند و برای فروش نبودند اما امروزه می توان آن را خریداری نمود. فروش بینظیر گلیم آذربایجان غربی باکیفیت بالا و قیمت مناسب از طریق این سایت امکان پذیر است.

فروش بینظیر گلیم آذربایجان غربی با کیفیت

کاربرد انواع گلیم آذربایجان غربی

کاربرد انواع گلیم آذربایجان غربی گلیم آذربایجانی از صنایع دستی بسیار زیبا ایران است که روزگاران کهن توسط مردمان عشایری با ذوق هنری و خلاقیت با نقشه های ذهنی تولید شده است و از آن جهت زیر انداز یا پوشش کف در چادرهای عشایری و همچنین در دیواره ی چادر استفاده می کردند.

همچنین از آن برای پوشاندن حیوانات بار بر و همچنین پوشاندن روی اسب، نمک دان (نمک را در کیف های گلیمی نگهداری می کردند تا رطوبت نگیرد) و نوار چادر نیز استفاده می کردند.

کاربرد انواع گلیم امروزه نیز همچنان بیشتر به عنوان زیر انداز و فرش است که علاوه بر استفاده آن در دکوراسیون های سنتی در خانه های امروزی و مدرن نیز کاربرد دارد. (فضای جلو مبل ها و زیر میز غذاخوری)

استفاده از گلیم در دکور منزل امروزی با کمی سلیقه و خلاقیت می تواند فضای آرامش بخش و گرم را القا کند.

از جمله کاربرد گلیم برای پوشاندن راه پله ها و راه روها بسیار مناسب است.

بافت گلیم در روکش کوسن ها و یا پوف های گلیمی از نمونه های کاربرد بافت های گلیمی در منزل است.

همچنین می تواند روکش برخی مبل ها از بافت گلیم باشد و گلیم ها با ابعاد کوچک تر مناسب برای نصب بر روی دیوار به عنوان تابلو.

از دیگر کاربردهای بافت های گلیم در انواع کیف های سنتی(کیف پول، کیف دستی و کوله پشتی) است.

تولید گلیم آذربایجان غربی در ابعاد مختلف

تولید گلیم آذربایجان غربی در ابعاد مختلفتولید فرش ماشینی پتینه در آذربایجان غربی به دلیل پشتوانه تاریخی، فرهنگی و هنری و همچنین شرایط و ویژگی های اقلیمی (هر کجا که حیوانات اهلی باشند صنایع دستی چون گلیم بافی و تولید چرم نیز وجود دارد چرا که مواد اولیه این صنایع از دام های اهلی به دست می آید.) همیشه مورد توجه مردمانش بوده است به طوری که گلیم بافی قسمتی جدا نشدنی از زندگی آن ها به خصوص بانوان این دیار شده است.

ابعاد مختلف گلیم با توجه به کاربردش است. اما بیشتر تولید گلیم آذربایجان در ابعاد کوچک و متوسط و کمتر ابعاد بزرگ تهیه می شود.

ابعاد گلیم می تواند کاملا سفارشی باشد و با توجه به کاربردش می تواند طول و عرضش زیاد یا کم باشد مثلا برای استفاده در کف راه رو یا راه پله طول آن بیشتر است.

انواع گره در فرش دستباف

گره های فرش دستباف دو نوع گره در فرش دستباف بافته می‌شود. ۱-گره ترکی ۲-گره فارسی گره ترکی مثل استان‌های آذربایجان،همدان، زنجان گره فارسی مثل

توضیحات بیشتر »

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *