فروش فرش دستباف تبریز تمام ابریشم

فهرست مطالب:

از جمله مهمترین صنایع دستی تبریز فرش 1200 شانه یلدای کویر کاشان است. فرش دستباف تبریز تمام ابریشم از جمله فرش های اصیل و قدیم ایرانی است که دارای شهرت جهانی می باشد. این فرش خوش نقش و نگار و با دوام یکی از بهترین انتخاب ها برای ایجاد محیطی زیبا و چشم نواز در محیط زندگی تان است. این فرش ماندگار و شکیل با قابلیت بی نظیر هماهنگ شدن با انواع دکوراسیون آرامش و زیبایی را به خانه شما هدیه می دهد.

فروش فرش دستباف تبریز تمام ابریشم

لوازم مورد نیاز برای بافت فرش دستباف ابریشمی

لوازم مورد نیاز برای بافت فرش دستباف ابریشمی  بافت فرش ابریشمی مانند بافت هر نوع فرش دستباف با کیفیت و مرغوب دیگر نیازمند ابزار و تجهیزات خاص و مناسب این کار می باشد. در ادامه به ذکر لوازم مورد نیاز جهت این امر می پردازیم:

  1. دار قالی: بافت فرش معمولا بر روی چارچوبی که دار قالی نامیده می شود انجام می گیرد که اندازه آن دارای رابطه مستقیم با اندازه فرش مورد نظر می باشد. معمولا دار قالی در دو نوع عمودی و افقی مورد استفاده قرار می گیرد.
  2. دفه یا دفتین: این وسیله کاربردی در قالبی بافی با سر شانه ای فلزی خود وظیفه کوبیدن گره های فرش را بر عهده دارد. که دارای دو نوع دفعه بزرگ که به صورت دو دستی کوبیده شده و دفه کوچک که به شکل یک دستی مورد استفاده قرار می گیرد می باشد.
  3. اِرش یا چله: چله نخ هایی را گویند که بر روی دار قالی نصب می شوند. اولین مرحله جهت بافت قالی چله کشی می باشد. چله قالی مهمترین بخش آن می باشد چرا که اگر کار چله کشی به درستی انجام نشود و تارها به درستی بر روی دار نصب نشوند فرش بافته شده از ظرافت و زیبایی لازم برخوردار نخواهد بود. چله کشیده و محکم منجر به بافت فرشی ظریف تر و شکیل تر خواهد شد.
  4. آرقاچ یا پود: نخ های افقی که به طور یک در میان زیر و رو از میان تارهای قالی عبور می کنند و رج قالی را تشکیل می دهند پود گویند. پودها بعد از هر مرحله گره توسط دفه کوبیده شده تا رج به پایان برسد.
  5. کوجی: به میله کمکی پایه دار که تا لحظه تمام شدن قالی بر روی دار باقی مانده و بعد از بریدن چله از فرش جدا می شود کوجی گویند. این وسیله جهت محکم کردن تارهای قالی و انسجام فرش به کار می رود.
  6. کاردک: این وسیله جهت بریدن سر خامه های اضافی بعد از گره زدن مورد استفاده قرار می گیرد.
  7. قیچی: قیچی قالی بافی از این نظر با قیچی های معمولی متفاوت است که دسته این نوع قیچی با محل برش آن دارای فاصله است که این امر به دلیل سهولت در برش پرز های اضافی قالی است.

قیمت فرش دستباف ابریشمی در تبریز

قیمت فرش دستباف ابریشمی در تبریز قیمت فرش 1000 شانه تراکم 3000 نگین مشهدز مانند هر فرش دستباف دیگری تحت تاثیر عوامل مختلفی مانند کیفیت مواد اولیه مصرفی، نوسانات ارز، هزینه های تولید، میزان عرضه و تقاضا، کیفیت بافت و تولید و … قرار دارد.
ما در کنار شما هستیم تا محصولی با کیفیت و مرغوب را با قیمتی مناسب و اطمینان خاطر انتخاب و خریداری نمایید. جهت اطلاع از قیمت این محصول ارزشمند و با کیفیت کافی است با ما در تماس باشید.

انواع گره در فرش دستباف

گره های فرش دستباف دو نوع گره در فرش دستباف بافته می‌شود. ۱-گره ترکی ۲-گره فارسی گره ترکی مثل استان‌های آذربایجان،همدان، زنجان گره فارسی مثل

توضیحات بیشتر »

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *