قیمت فروش گلیم بافت در آذربایجان غربی

فهرست مطالب:

مینا کاری روی سفال ساده و زیبا از پشم حیوانات است که دارای نقش های دلنشینی می باشد. امروزه بسیاری برای تزیین خانه های خود از گلیم استفاده می کنند که  به صورت دست بافت در آذربایجان به دست زنان خوش ذوق بافته می شود. آذربایجان به عنوان بخش تاریخی از سرزمین ایران دارای رشته های متنوع و گوناگون در صنایع دستی می باشد از مهمترین صنایع دستی آذربایجان به قالی و گلیم بافی  اشاره کرد گلیم بافت آذربایجان غربی دارای ارزش و شهرت جهانی می باشد و بسیار رایج است و یکی از رشته های اصلی صنایع دستی در آذربایجان به حساب می آید. آذربایجان یکی از مناطقی در ایران است که به تولید گلیم و بهترین گلیم ها معروف است.

قیمت فروش گلیم بافت در آذربایجان غربی

ابعاد مختلف گلیم آذربایجان غربی

ابعاد مختلف گلیم آذربایجان غربی

ابعاد گلیم آذربایجان غربی متفاوت می باشد و بسته به سلیقه خریدار، خواست مشتری، طراحان و بافندگان متفاوت می باشد و بسته به عوامل زیادی دارد.

ابعاد گلیم های آذربایجان غربی عبارت است از:

  • گلیمچه که دارای ابعاد ۹۵×۶۵ می باشد و کوچک است.
  • گلیم در ابعاد ۱۶۵×۱۱۰ است.
  • گلیم میانه دارای ابعاد ۲۵۰×۱۵۰ است.
  • گلیم بزرگ دارای ابعاد ۲۸۰×۱۷۰ است.
  • گلیم بلند که دارای ابعاد ۴۰۰×۲۰۰ می باشد.

گلیم ها بیشتر در ابعاد میانه بافته می شوند و کمتر با ابعاد بزرگ بافته می شوند. گلیم ها دارای طرح ها و نقش های گوناگون می باشند و ابعاد آن ها نیز با یک دیگر متفاوت است‌.

تولید طرح به روز گلیم در کشور

تولید طرح به روز گلیم در کشور گلیم دارای انواع مختلفی می باشد مانند : گلیم ساده، گلیم سوماک، گلیم سوزنی، گلیم فروش می باشد .در آذربایجان برای بافت گلیم نقشه ندارن و به طور ذهنی بافته می شود و بستگی به ذوق بافنده دارد. گلیم نوع ساده قالی است که پرز ندارد. گلیم به سه شکل بافته می شود :

  • گلیم ساده باف : پود ها یکی در میان است ،یک رو است، نقش ها عمومی می باشد و برای بافتش از نقشه استفاده نمی شود.
  • گلیم برجسته : زمینه آن ساده  است، طرح اصلی مانند قالی دارای پرز است.
  • گلیم ورنی :  بدون پرز است، یک رو است، نقشه ندارد و ذهنی است.

امروزه در کشور بسیاری از افراد از اقلیم های مختلف در حال آجر سفال نکا می باشند و بسیاری از افرادی که در آذربایجان زندگی می کنند به بافت گلیم مشغول هستند و با پیشرفت دنیا بسیاری از چیز ها نیز تغییر کرده است هستند کسانی که در حال بافت گلیم با طرح های به زور هستند.طرح به روز گلیم امروزه دارای طرف داران بسیار زیادی می باشد. قیمت گلیم بسته به نوع گلیم بسیار متفاوت می باشد

انواع گره در فرش دستباف

گره های فرش دستباف دو نوع گره در فرش دستباف بافته می‌شود. ۱-گره ترکی ۲-گره فارسی گره ترکی مثل استان‌های آذربایجان،همدان، زنجان گره فارسی مثل

توضیحات بیشتر »

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *