همه چیز راجع به نگهداری فرش دستباف

فهرست مطالب:

نگهداری فرش دستباف

ابتدا بدانیم که چه عواملی به فرش آسیب و صدمه می‌زند. ۱-عوامل محیطی مثل گرد و غبار، نور، گرما،رطوبت،آلودگی و فشارهای فیزیک نامناسب ۲-عامل موجودات زنده مثل موش و حشراتی مثل بید، جیرجیرک موریانه، سوسک حمام و سوسک قالی مهمترین چیزی که به فرش صدمه می‌زند بید است.

بید چیست؟

بید یک حشره‌ای است به طول یک سانتیمتر این حشره در سال دو بار تولید مثل می کنند یکی اواخر بهار و اواخر پاییز تمایل این حشره در جاهای رطوبت رشد می کنند دلیل تغذیه پروتئین موجود در پشم است تغذیه می‌کنند و پرز فرش خورده می شود فرش به صورت تار و پود دیده می‌شود به اصطلاح فرش کچل شده است.

جلوگیری از بید زدگی

برای جلوگیری از بید زدگی روی سطح پشت فرش تنباکو، نفتالین. پودر کافور بمالید. برای این که عمر فرش زیاد باشد و از قیمت نیفتد چنانچه آب روی فرش ریخت باید سریع با دستمال خشک کنید . هر چند وقت باید فرش جارو کنید تا گرد و غبار روی فرش نماند. پهن کردن فرش در آفتاب، رسیدن هوا به فرش، جابجایی وسایل روی فرش. همچنین فشارهای فیزیکی نامناسب مثل چیزهای سنگین که از تلق، یا فوم فشرده و یا پدهای محافظ استفاده کنید.

و برای جلوگیری دو رنگ و کم رنگ شدن هر سال دو بار فرش سرو ته کنید و از پرده استفاده کنید. فرش را در محیط های مرطوب و نمناک قرار ندهید. برای شستن فرش از قالیشویی معتبر استفاده کنید. میتوانید از طریق ۱۱۸ تماس بگیرید تا قالیشویی مجاز معرفی کنند. اتحادیه قالیشویی تهران میتوان از آدرس سایت eght1351.com استفاده کنید. هنگام مراجعه باید از آنها فاکتور بگیرید و صحت سالم بودن فرش در فاکتور نوشته شود.

انواع گره در فرش دستباف

گره های فرش دستباف دو نوع گره در فرش دستباف بافته می‌شود. ۱-گره ترکی ۲-گره فارسی گره ترکی مثل استان‌های آذربایجان،همدان، زنجان گره فارسی مثل

توضیحات بیشتر »

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *