کارخانه تولید گلیم ترک اصیل ایرانی

فهرست مطالب:

گلیم ترک اصیل ایرانی از ملزوماتی است که می تواند دکوراسیون داخلی ما ایرانی را کامل کند و طرح و نقش فوق العاده زیبایی دارد و در بازار فروش گلیم طرفداران خوش سلیقه بسیاری دارد. گلیم های ترک به دلیل داشتن طرح و نقش بسیار زیبا، در موقع استفاده در دکوراسیون منزل شما باعث ایجاد حس سنتی و اصیل ایرانی می شود و نشان دهنده هنر و استعداد ایرانی ها در تولید گلیم ترک است.

کارخانه تولید گلیم ترک اصیل ایرانی

مشخصات انواع گلیم ترک اصیل ایرانی

مشخصات انواع گلیم ترک اصیل ایرانی گلیم ترک بسیار محکم و در عین حال سبک است و برای جابه جایی بسیار راحت حمل‌می شود. در تولید گلیم ترک رنگ و نقش بسیار مهم و قابل توجه است، و به عنوان عناصر اصلی برای شناخت آن به حساب می آیند. از رنگ های روشن و شاداب مثل قرمز بعنوان رنگ قالب استفاده می شود و مابقی رنگ ها مثل سبز، زرد، نارنجی و آبی باعث ایجاد تضاد در دید بیننده می شود و زیبایی گلیم ترک را دوبرابر می کند. همچنین داشتن طرح و نقش هایی مثل تصویر حیوانات یا اشکال هندسی ساده یا در هم آمیخته از دیگر شاخصه های گلیم ترک اصیل می باشد.

راهنمای خرید گلیم ترک اصیل ایرانی

راهنمای خرید گلیم ترک اصیل ایرانی برای خرید گلیم ترک اصیل ایرانی و نحوه شناخت آن ها ما برای شما چند نکته را بیان کردیم تا در خرید گلیم ترک کمکی به شما عزیزان باشد:

  • در ابتدا قیمت این محصول است که با توجه به طرح و نقش و زحمت فراوانی که برای تولید گلیم ترک کشیده می شود، بسیار مناسب است و شما به عنوان خریدار می توانید با توجه به بودجه مد نظر خودتان مدل مناسب را برای منزل یا هدیه دادن انتخاب کنید.
  • مورد بعدی نخ گلیم ترک می باشد. اگر به نخ های گلیم دقت کنید، نخ آن اگر چینی باشد از کیفیت پایینی برخوردار است و بالعکس اگر ترک باشد ضخیم و بسیار مرغوب است و با لمس کردن کامل متوجه این مورد می شوید.
  • بهتر است بعد از نخ گلیم به بافت و گره گلیم دقت کنید. در این مرحله به پشت گلیم ترک توجه شود که گره ها غیر عادی نباشند و یا نخ ها از بافت به بیرون نزده باشند و فاصله بین گره ها نباید به هیچ وجه زیاد دیده شود، تمیزکاری بسیار در بافت گلیم مهم است.
  • و در آخر طرح و نقش گلیم ترک بسیار مهم است که در مطالب قبل خدمت شما دوستان درباره آن توضیح مختصری دادیم که باید طرح و نقش آن از اشکال هندسی یا طرحی که بیان گر حیوانات است در آن دیده شود.

شما عزیزان می توانید با توجه به فاکتور هایی که در بالا خدمتتان عرض کردیم، خرید گلیم خود را چه به عنوان هدیه، سوغاتی چه برای منزل خود به خوبی انجام دهید و از خرید خود لذت ببرید.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *